March 11, 2009

Sengal dibalas sengal



Gambar di atas:Tengah minum air teh.

Soalan Sengal dijawab Sengal.

Selau sangat orang tanya kat kite menda2 yg sengal nie..
so apa kata..skg nie kita siapkan jawapan yg ‘power’ lagi ber’bisa’ dan ‘tajam’utk soalan2 sengal cam nie..
huwahaha~!

SOALAN :
1. Anda berader di stesen bas dan rakan anda ternampak sambil bertanyer:
"Tunggu bas ke per?"
Anda harus menjawab: "Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat plak ari nie ye"

2. Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan sebilik anda bertanyer:
"Kao nak mandi ke per?"
Jawab : "Taklah aku nak pi main lelayang kejap, ko nak join ke?"

3. Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur: "Aik? tulis surat nampak?"
Jawab : "Oh ye ke? aku tak prasan ah... tangan aku bergerak sendiri" lepas tu jotos dia dgn jotosan yg berpower lagik brutal dan sambung ,"ah tu kan dia jln sendiri, aku tak tahu "

4. Anda sedang makan nasik dan orang tegur: "Makan nasik?"
Jawab :" Mater ko buter ke per? Kan aku tengah minum teh ais nie?"

5. Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanye, "Baru balek dari keje?"
Jawab : "Taklah, saya dari rumah, nak gi keje lah nie... opis saya dah pindah kat rumah..dan rumah saya dah pindah kat opis"

6. Anda sedang sibuk buat kerja dan rakan sepejabat menegur: "Eh kau sibuk ke per?"
Jawab :Takyah jawab, peratikan muker dia pastu ‘kompang’ siket pipi dia.

7. Anda sedang menonton tv cerite melayu, rakan anda datang lalu bertanyer:
"Eh citer melayu ke pe?"
Jawab : "Bukanlah, nie kan citer Otromen Taro menentang Raksase dari Planet Zargus... ko tunggu jap nanti otromen kuar".

Amacam?? XD