May 8, 2012

CMTKPD


Baru 2 hari aku memiliki buku ni, aku sudah membaca hampir 77% daripada keseluruhan cerita. In fact, aku tak boleh stop reading even the clock shows it was 1.30 am in the morning. Hmm..

One of Hlovate (Google this if you have no idea who she/he is)'s famous quotes:

"My books are my staple diet. As serious as insulin doses for those who are diabetics!"

Erkk. Aku rasa kalau die kenal aku, mesti die create quote ni utk bahan aku. Haha joke. Celah mane la die ni nak kenal pacal hina macam aku ni, not in a million years kot. Huhu tapi yang pastinya, ramai orang kenal die, especially peminat2 novel cintan-cintun islamik ala-ala manja2 anak kucing.

But, seriously I can feel the meaning beyond this quote. Plus, I'm a real diabetic, who continuously injects insulin doses in order to keep being energetic all the time. This quote claims that books as the insulin, and you'll gain 'energy' by reading 'em.

Back to the photo uploaded above, buku tu memang macam insulin yg aku cucuk tiap hari. Aku akan spend 2 kali dlm sehari utk membelek2 lantas membacanya. Oleh sebab buku ni hanya ada 158 pages keseluruhannya, memang sekejap je la aku akan habiskan. 

Cerita berkenaan Harimau Malaya dan sejarahnya selama 40 tahun yang lepas, dalam usaha menjejakkan kaki ke pentas Piala Dunia. Penulis buku ni memang kritis dari segi pemikirannya, dan kreatif dari segi penulisannya. Tak bosan baca aksara demi aksara. Tak boleh nak letak ke tepi bila dah baca. Sampai tahap terlelap sendiri baru la stop membaca, bukak2 mata esok pagi buku dah terlentang kat sebelah. Huhu

Ok, stop kat sini. Skang lunch time, aku nak makan jap, then sambung baca buku ni. Adios!

No comments: